2009. szeptember 16., szerda

KOPPÁNY 1.

Szereplők: Koppány
Orsóölő Péter
Andrásbélalevente
Isten
Thor
Vazul
Csuri (Koppány hűséges talpnyalója)
Ágota (mert kell nő is a darabba)
…és mások!

(Nem, nem buzik, ti perverz disznók!)
ELŐZMÉNYEK

ÁRPÁD: Jaj! (meghal)
GÉZA: Jaj! (meghal)
KOPPÁNY: Árpád népe, hej!
ISTVÁN: Isten, segíts!
ISTEN: Jó.
KOPPÁNY: Jaj! (felnégyelődik)
ISTVÁN: Köszi!
ISTEN: Nem én voltam.
ISTVÁN: Jaj! (meghal)
ISTEN: Jaj! (nem tud meghalni)



ELSŐ RÉSZ (fej)

KOPPÁNY: Háhá! Most, hogy végre együtt vagyok… (leesik a bal keze) Hm… itt még egy picit laza.
Szóval, most, hogy végre együtt vagyok, bosszút állhatok Istvánon! Muháhá! Fejedelem leszek! Muháhá! Esetleg isten. Háh! Olyan jó kedvem támadt a bosszú gondolatától, hogy legszívesebben dalolnék!
ISTEN: Semmi akadálya (csak úgy magának)

(dobpergés, hevimetál, őrjöngő tömeg, zenekar és néhány go-go girl emelkedik ki a semmiből)

KOPPÁNY: (énekel)
Várj csak, István, ezt most jól meg fogod szívni!
Árpád népe, hej!
Világuralmat fogok tőled én kivívni
S könnyű lesz a föld, mint a pehely!

Ősi joggal engem illetett az ország
Árpád népe, hej!
De mindezt tőlem galád módon elorozták,
Hulljon hát a porba minden fej!

CSURI: (belép, énekel)
Figyelj, ember, mér’ kell folyton énekelni
Hogy „Árpád népe, hej”?
Büdös kölköm’ nem tudom így megnevelni
Mér’ zavarsz hát engem, mondd, felelj!

KOPPÁNY: Mit pofázol, mindjárt lerúgom az arcod!
Nem neked való most ez a hely!
Ne szólj hozzá, mert ez biz’ nem a te harcod
És juszt is mondom: Árpád népe, hej!

CSURI: (abbahagyja az éneklést) Ja jó.
KOPPÁNY: (énekel) Ősi joggal… (abbahagyja az éneklést) Hé!
CSURI: Mi van?
KOPPÁNY: Elrontottad a dalomat!
CSURI: Ja jó. Bocsi.
KOPPÁNY: Hát ez nem igaz! Idejössz, belepofátlankodsz a csudijó dalomba, és még csak folytatni se vagy hajlandó?! Hát kinek képzeled magad, hé?
CSURI: Csuri vagyok, a takarító. Miért, te ugyan kicsoda lennél, tiszteletre méltatlan uram?
KOPPÁNY: Én vagyok Koppány, a Feltámadottott… ott…
CSURI: (megszédül) Mi? Mi? Mi??! (nyáltermelés megindul) Jaj, elnézést, hogy így elrontottam a méltóságos őrohadéksága koppánysága, nagytiszteletű Koppánybácsi slágergyanús dalolmányát! Vezeklek, vezeklek! (csöpög) Nem tudtam, hogy a Koppánybácsinak élni tetszik! Jaj, ó, jaj, hadd nyalhassam tisztára méltóságos uraságodnak sampinyonos lábacskáit!
KOPPÁNY: Na így már mindjárt jobb. Tiszteld az idősebbet. Nyald csak, úgyse mostam meg már vagy húsz esztendeje.
CSURI: Minő megtiszteltetés számomra épp a Kegyed tappancsát összenyálaznom! (szörcs, nyal, hörp, fröccs)

KOPPÁNY: Elég lesz, most mennem kell.
CSURI: (kiköp egy vargányát) Óóó, miért?
KOPPÁNY: Mennem kell, ördögi tervemet megvalósítani. Nyöhehe.
CSURI: (olvad) Óóó, mehetek én is? Naaaaa…! Tisztára nyalom minden nap kegyed kecses patáit!
KOPPÁNY: Idióta! És mi lesz a tapadással? Még a végén elcsúszok a sok kutyaszaron, ha lemosod rólam a szennyet!
CSURI: Hát majd leszek én tapadófelület! Járj, ó, járj rajtam, kérlek, kérlek, esedezem!
KOPPÁNY: És mi lesz a gyerekeddel, akit nem is olyan rég még annyira nagyon nevelni szerettél volna?
CSURI: Ő? Á, majd eléldegél az egyik szemétkupacon, kit érdekel? Elég nagy már ő ahhoz.
KOPPÁNY: Ám legyen. Jöhetsz velem. (mindketten el)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése