2009. szeptember 16., szerda

Biztonságos Alma

"Az én almám EurepGap-es, biztonságos, egészséges!" (a banya verse)

Mielőtt bárki is rosszra gondolna (ezzel már elkéstem, ugye?), egyvalamit el kell áruljak. Ezt nem én találtam ki. Elég satnya ahhoz, hogy úgy tűnjön, mintha az én fejemből pattant volna ki, de nem. Amellett, hogy ilyen szörnyű rímtől leégnének az ujjaim, ha le merném írni, maga a szöveg tartalma is túlmutat az én képességeimen. Ezt a feliratot egy teherautón láttam még Nánáson az egyik bolt mellett, miközben épp hazafele mentem. És valamit nagyon nem értettem rajta. Többek között azt, hogy nem igazán lennék meggyőzve, ha egy banya árulná nekem az almáját. Szegény Hófehérke is bedőlt a trükknek, és mi lett vele?! Hát engem nem vernek át, az tuti. Mindenesetre, ezt még képes vagyok feldolgozni. De megmondaná nekem valaki, hogy mi a jó büdös fűzfán fütyülő rézangyalon fészkelő kettégubancolt fene az a biztonságos alma?? Mármint, mi benne a veszélyes? Hiszen "minden nap egy alma az orvost távol tartja"... Ezek szerint akkor az alma VESZÉLYESSÉGE tartja távol az orvost. Úristen, egy gránátalma, nehogy kibiztosítsd, még elsül!
De lehet, hogy csak elbagatellizálom az egészet. Végül is már bibila szerinti bűnbeesés is almával kezdődött… Hékás, ennek a fele se tréfa! Gondoljunk akkor bele. Az alma a fejünkre eshet a fáról. Ráharaphatunk a keserű magra. Előfordulhat, hogy kukacos példányt fogyasztunk. Vagy rothadtat. Túl nagyot haraphatunk belőle, és akkor a torkunkon akad (szegény Hófehérke nagyon csuklik most biztos). Megdobhat valamely rosszakarónk egy igen kemény példánnyal. Esetleg spontán felrobbanhat, vagy ránklőhet a fegyverével, miközben nagyban a kasszát fosztogatja, és mi épp a legóvatlanabb pillanatban állítunk be a bankba… ki tudja? Végső soron igaz... az alma egy POTENCIÁLIS VESZÉLYFORRÁS, kérem!
De ezek szerint van remény! Lehetséges ez, hogy már haladt annyit a tudomány, hogy egy olyan világban élhessünk, ahol nem kell állandó félelemben élnünk önnön almáink miatt?? Vajon hogy nézhet ki ez a csodagyümölcs? Mik lehetnek a speciális képességei, melyek olyan biztonságossá teszik? Modulokra van osztva belül, nehogy túl nagyot harapjunk? És ha mégis, akkor ezen modulok Silk Touch bevonata elősegíti a darab tovacsusszanását a nyelőcsőben? Szenzorok segítségével érzékeli az emberi test közeledtét, és időben korrigál a pályáján, hogy ne eshessen ránk és ne találhasson el minket semmilyen módon? Nincsenek magjai, se szára, csak egy héj és a belső, hogy nekünk kizárólag az alma élvezetével kelljen foglalkoznunk? Esetleg tűzálló? Vagy netán valami belső vagy külső mechanizmus meggátolja az alma spontán darabokra repülését? Ki tudja, mily titkokat rejt? Szerintem mindenki. Én el nem tudok komolyan képzelni egy biztonságos almát. Sőt, addig azt se tudom elhinni, hogy van nem-biztonságos alma, amíg az egyik egy pisztolycsövet nem dug az arcomba. Csak mérgező almát tudok elképzelni, de az nem veszélyes. Az mérgező. És az ellen nem a biztonságos alma a megfelelő eljárás. Hanem az, hogy normális helyről veszi az ember a gyümölcsöt, már ha van hozzá gusztusa. Ne higgyetek a banyának.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése